توسعه نیروگاه های خورشیدی در مرکز و توسعه صادرات برق با تمرکز نیروگاه های فسیلی در مرزهای صادراتی

خرید بک لینک

كشورهاي اروپايي در نظر دارند با استفاده از كابلهاي زير دريا، انرژي برق خورشيدي را از شمال آفريقا به كشورهاي خود منتقل كنند. ايران داراي ظرفيت بالقوه بالاي توليد برق از انرژي خورشيدي است و هم اكنون پتانسيل توليد 120 هزار مگاوات برق خورشيدي در كشور وجود دارد.

استانهای مرکزی و شرقی ایران از جمله استانهای یزد، کرمان، و اصفهان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی دارای ظرفیت های بسیار بالایی در تولید انرژی خورشیدی می باشند و قادرند کل نیاز برق کشور را تامین و برای ده ها هزار نفر نیز اشتغال ایجاد کنند.

انرژی خورشیدی نیاز به ماده اولیه ندارد و ماده اولیه آن همان نور خورشید است لذا در بلند مدت صرفه اقتصادی مناسبی دارد و از آلودگی هوا بیز جلوگیری می کند ایران از این منظر جزو مناطق با استعداد جغرافیایی و تابش مناسب نور خورشید است همسایگان ما خریداران بزرگ برق می باشند و ما می بایست همه نیروگاه های جدید فسیلی را با هدف صادرات برق در نزدیک مرز کشورهای وارد کننده برق احداث نمائیم ( از جمله شمال غرب و غرب و شرق کشور) و تامین انرژی برق داخل از طریق انرژی پاک خورشید انجام شود. البته برق تولیدی به شبکه سراسری متصل است اما با توجه به اتلاف برق در مسیرهای طولانی بهتر است استراتژی فوق اجرایی شود

+ نوشته شده در شنبه چهارم دی ۱۳۹۵ساعت 9:2 توسط سیدحسین میرافضلی |
نداي هم وطن...

ما را در سایت نداي هم وطن دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 169 تاريخ: دوشنبه 15 خرداد 1396 ساعت: 18:05

صفحه بندی