روزانه 2میلیون متر مکعب گاز فاز 12 پارس جنوبی می سوزد و منطقه را آلوده می کند ارزش این میزان گاز که هر روز در مقابل چشمان ما می سوزد و دود و آلودگی آن منطقه را آلوده و مردم را آزار می دهد چقدر است؟ ارزش آن روزانه 200 تا 300 هزار دلار و سالانه حدود 100 میلیون دلار است. با سرمایه گذاری حداکثر 60 میلیون دلار می توان این گاز را به ابتدای خط ورودی به پالایشگاه وارد نموده و با استحصال آن ارزش افزوده بالایی ایجاد نمود. ما هر روز شاهد سوختن میلیون ها متر مکعب گاز در فلرهای پارس جنوبی هستیم اما برای حل مشکل پیگیری جدي انجام نمی شود. وزارت نفت پول اجرای این پروژه 60 میلیون دلاری را در اختيار ندارد چرا كه درآمد آن وزارتخانه صرف پرداخت یارانه و هزینه های جاری می شود با این وجود که توان سرمایه گذاری ندارد اما در جذب مشارکت منطقی با سرمایه گذاران و تلاش جهت مشاركت با سرمایه گذاران بخش خصوصي در اين زمينه تحرك و پويايي لازم را نداشته است. آيا حاضرند سالها این سرمایه عظیم بسوزد منطقه را آلوده و هزاران نفر به بیماری های تنفسی گرفتار شوند اما حاضر به واگذاری سرمایه گذاری و بهره برداری اين پروژه ها به سرمایه گذاری های عمومی و صندوق هاي بازنشستگي یا بخش خصوصی نیستند؟ چگونه می شود اینگونه اندیشید و انتظار پیشرفت داشت؟ استاندار محترم نمایندگان مجلس و مسئولین منطقه نباید در این خصوص صرفا یک تماشاگر باشند باید راسا وارد عمل شوند و با سرمایه گذارها گفتگو و آنها را تشویق به سرمایه گذاری در این خصوص نمایند.
نداي هم وطن...
ما را در سایت نداي هم وطن دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 287 تاريخ: دوشنبه 19 مهر 1395 ساعت: 12:16