راهكارهاي جهش اقتصادي در حمل و نقل ريلي

خرید بک لینک

ميزان بهره وري در شبكه ريلي كشور ايران بين 20 تا 30 درصد است يعني 70 تا 80 درصد اتلاف منابع و هدر رفت سرمايه هاي ملي در شبكه ريلي واقع مي شود ارزش اين70 تا 80 درصد چند هزار ميليارد تومان است؟ اين سرمايه ملي است كه به راحتي حيف مي شود اما افسوس كه دركشور ما صرفا با ميل يعني با دزدي و اختلاس برخورد مي كنند و كسي با عوامل حيف ها كه هزاران برابر ميل هاست برخورد نمي كند. ميزان حيفي كه در شبكه ريلي ايران در يك سال واقع مي شود از كل اختلاس هاي بازگشت نشده ايران در ده سال هم بيشتر است اما هيچ كس پاسخگو نبوده و نيست و به آساني توجيه مي كنند كه مثلا لكوموتيو كم داريم يا لكوموتيوها قديمي است يا فلان مسيرهاي ريلي يك خطه است و مشكل تامين قطعات داريم و غيره اما واقعيت اين است كه اراده جدي براي افزايش بهره وري شبكه ريلي ايران وجود ندارد. اگر اراده جدي وجود داشته باشد يعني شخص رئيس جمهور شخص وزير راه و مدير عامل راه آهن اراده و عظم راسخ جهت افزايش چند برابري بهره وري شبكه ريلي داشته باشند قطعا اين هدف در مدت كوتاه و با هزينه بسيار اندك محقق خواهد گرديد. با توجه به نام گذاري سال 1399 به نام سال جهش اقتصادي و عملكرد مثبت وزير راه طي مدت كوتاه مسئوليت و روحيه جهادي و درايت ايشان انشالله جهش در حمل و نقل بار ريلي با رفع موانع جهش در بهره وري محقق خواهد شد. افزايش بهره وري نياز به سرمايه گذاري چنداني ندارد، سالانه صدها ميليارد تومان جهت احداث خطوط ريلي و خريد واگن وهزينه سنگين نيروي انساني مازاد راه آهن هزينه مي شود اما روي افزايش بهره وري كه با كار فكري، تدبير و مديريت صحيح قابل تحقق است تمركز نشده و نمي شود.

نداي هم وطن...

ما را در سایت نداي هم وطن دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 188 تاريخ: سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 ساعت: 7:58

صفحه بندی